Advertisement

הכנסת אורחים אברהם אבינו / ציורי תנ ך אברהם מבקש משרה שתכין עוגות ציירה אהובה קליין C / אם לא היית רוצה למנוע ממנו את המצווה של הכנסת אורחים, הוא לא היה רץ לעשות אותה.

הכנסת אורחים אברהם אבינו / ציורי תנ ך א×'ר×"ם מ×'קש משר×" שתכין עו×'ות צייר×" א×"ו×'×" קליין C / אם לא היית רוצה למנוע ממנו את המצווה של הכנסת אורחים, הוא לא היה רץ לעשות אותה.. זכותו של אברהם אבינו לסייעו לרפאות את החולה בזכות אבן טובה זו של מצוות הכנסת אורחים. אברהם אבינו קיים את כל התורה כולה. והכנסת אורחים היא סגולה לרפאות חולה, וביותר, שאפילו יהודי המרבה להכניס אורחים. סיפורים על הכנסת אורחים בניחוח של סיפורי חסידים. על הרגעים בהם אברם ושרי הגיעו לארץ כנען, הירידה למצרים, מלחמת העולם וברית בין הבתרים.

ביותר אנו למדים מפרשינו יסוד חשוב בעבודת ה', הרי אברהם אבינו עה אם לא היה מתמקד בהכנסת אורחים והיה מתמסר כולו לעבודת ה' בלא טרדות והפרעות שלאורחים רבים, הרי הוא היה יכול לטפס בעצמו ולהגיע להרבה יותר. שלושת המלאכים בבית אברהם אבינו הוא סיפור מקראי שמופיע בפרשת וירא. בישראל כיום ישנם ילדים שהם אינם יהודים. אברהם אבינו בונה בניין, בניין של נצח, ולכן התורה מספרת לנו על כל חלק קטן של מעשיו. אברהם אבינו, שכתב את ספר היצירה ותיקן (כלומר יצר) את תפילת שחרית, מייצג את עמוד החסד בעולם, משום שהיה מרבה בהכנסת אורחים גם כשהיה במצב רפואי רגיש בימים שאחרי המילה.

פרשת וירא ×
פרשת וירא ×"כנסת אורחים מי×"×" טו×'×" ×'פרש×" from www.midatova.co.il
אברהם מארח שלושה אנשים מזדמנים, והם מבשרים לו שבקרוב יולד לו בן. התחילו הקמות אוהלי הכנסת האורחים במירון. אם לא היית רוצה למנוע ממנו את המצווה של הכנסת אורחים, הוא לא היה רץ לעשות אותה. הוא מנסה להבין את המשפט הזה ברובד עמוק יותר. ביותר אנו למדים מפרשינו יסוד חשוב בעבודת ה', הרי אברהם אבינו עה אם לא היה מתמקד בהכנסת אורחים והיה מתמסר כולו לעבודת ה' בלא טרדות והפרעות שלאורחים רבים, הרי הוא היה יכול לטפס בעצמו ולהגיע להרבה יותר. שהרי בתורה מסופר, שכאשר הוטלה על אליעזר עבד אברהם השליחות הגורלית, למצוא אשה מתאימה ליצחק אבינו, אשה שתוכל יחד עמו להמשיך את תהליך יצירתו ולידתו של עם. על הרגעים בהם אברם ושרי הגיעו לארץ כנען, הירידה למצרים, מלחמת העולם וברית בין הבתרים. גדולה הכנסת אורחים מהקבלת פני שכינה (שבת קכז עא).

מילה או הכנסת אורחים, חמאה וחלב ובן הבקר, יהרגו רק אברהם או גם לוט, אינו יכול לזרז הגמר רק ההתחלה, ותן טל ומטר לברכה.

פתחנו את השיעור בכתיבת המילה 'אורחים' על הלוח ובשיחה על חוויותינו כמארחים וכמתארחים, האזנו לשיר על הַמוּסְלְמִים רוֹאִים אֶת עַצְמָם כְּבָנָיו שֶׁל אַבְרָהָם אָבִינוּ, צֶאֱצָאֵי יִשְׁמָעֵאל. תלמידיו של אברהם אבינו עין טובה, ורוח נמוכה, ונפש שפלה. רק על מצות הכנסת אורחים אנו מוצאים פירוט של התורה נראה, שיש סיבה נוספת לכך שהתורה מפרטת את מעשיו של אברהם אבינו בהכנסת אורחים, על פי הגמרא (בבא מציעא פו עב): התחילו הקמות אוהלי הכנסת האורחים במירון. בתחילת פרשתנו מתגלה אברהם אבינו בשיא גדולתו. בַּקוּרְאָן, הַסֵפֶר הַקָדוֹשׁ לַמוּסְלְמִים, כָּתוּב. הכנסת אורחים היא ערך חשוב בתרבויות שונות הנוגע לאירוח אדם שהזדמן למקום זר. המעשה כפי שמופיע במקרא מספר על התגלותו של אלוהים אל אברהם אבינו ביום חם במיוחד. לוט אברהם אבינו הכנסת אורחים מידת החסד. לכן הוא מבקש אל נא תעבור מעל עבדך, ולאחר. אפשר לומר שאחת הבחינות לאופיו היהודי של כל אחד מאיתנו היא מידת הכנסת האורחים שלו. בישראל כיום ישנם ילדים שהם אינם יהודים. להר מירון עולים בכל שנה רבבות של יהודים הבאים לפקוד את הציון הקדוש של רבי שמעון בר יוחאי.מידי שנה, ביום לג בעומר, אנו זוכים לארח את הקהל הענק שעולה למירון להשתטח בציון הקדוש ביום ההילולא של רבי שמעון בר יוחאי.

'גדולה הכנסת אורחים יותר מקבלת פני השכינה • ביאור חובת וזכות עניין הכנסת אורחים • מאמר לשולחן שבת. אמר רב יהודה אמר רב: יהודי עקשן, עם קשה עורף, יהודי אמיתי. אברהם מארח שלושה אנשים מזדמנים, והם מבשרים לו שבקרוב יולד לו בן. על הרגעים בהם אברם ושרי הגיעו לארץ כנען, הירידה למצרים, מלחמת העולם וברית בין הבתרים.

ציורי תנ ך א×'ר×
ציורי תנ ך א×'ר×"ם מ×'קש משר×" שתכין עו×'ות צייר×" א×"ו×'×" קליין C from cafe.themarker.com
רואים בו את היסוד של יהודי. אברהם לא התלבט בחקירה ישיבתית מה עדיף הכנסת אורחים או הקבלת פני שכינה והחליט שהקבלת פני שכינה עדיפה. קבוצות פרק תהילים יומי + קבוצות הסגולה/התפילה היומית. תלמידיו של אברהם אבינו עין טובה, ורוח נמוכה, ונפש שפלה. בתחילת פרשתנו מתגלה אברהם אבינו בשיא גדולתו. המעשה כפי שמופיע במקרא מספר על התגלותו של אלוהים אל אברהם אבינו ביום חם במיוחד. בהמשך האנשים ממשיכים לסדום על מנת להציל משם את לוט. בפסוקים הראשונים של פרשתנו עסקנו גם בגליונות תשה ותשטז.

אברהם לא התלבט בחקירה ישיבתית מה עדיף הכנסת אורחים או הקבלת פני שכינה והחליט שהקבלת פני שכינה עדיפה.

גדולה הכנסת אורחים מקבלת פני שכינה (תלמוד בבלי, מסכת שבת, דף קכז עמוד א). אברהם לא התלבט בחקירה ישיבתית מה עדיף הכנסת אורחים או הקבלת פני שכינה והחליט שהקבלת פני שכינה עדיפה. אברהם אבינו העיד על עצמו ואנכי עפר ואפר4, שהוא היה עניו ושפל, והאריכו בזה חזל במשנה5: אברהם אבינו, שכתב את ספר היצירה ותיקן (כלומר יצר) את תפילת שחרית, מייצג את עמוד החסד בעולם, משום שהיה מרבה בהכנסת אורחים גם כשהיה במצב רפואי רגיש בימים שאחרי המילה. במצב כזה לא שייך להמשיך לדבר עם השכינה. הכנסת אורחים וההטבה לבריות היו אצל אברהם חלק בלתי נפרד מהוויתו ומציאותו, הם אלו שנתנו חיים ומלאו את כל שאיפותיו בעבודת ה' ודרך האורחים הוא הפיץ את שמו של הקבה בעולמו. מעבר ליצחק וישמעאל, לאברהם היו עוד ששה בנים מהאישה אותה נשא לאחר מות שרה, קטורה: המעשה כפי שמופיע במקרא מספר על התגלותו של אלוהים אל אברהם אבינו ביום חם במיוחד. להכנסת האורחים יש משמעויות שונות במקומות שונים בעולם ובתקופות שונות בהיסטוריה. מצוות הכנסת אורחים, היא אחת מהמצוות המאפיינות ביותר את עם ישראל. גדולה הכנסת אורחים מקבלת פני שכינה. תלמידיו של אברהם אבינו עין טובה, ורוח נמוכה, ונפש שפלה. להר מירון עולים בכל שנה רבבות של יהודים הבאים לפקוד את הציון הקדוש של רבי שמעון בר יוחאי.מידי שנה, ביום לג בעומר, אנו זוכים לארח את הקהל הענק שעולה למירון להשתטח בציון הקדוש ביום ההילולא של רבי שמעון בר יוחאי.

סיפורים על הכנסת אורחים בניחוח של סיפורי חסידים. בתחילת פרשתנו מתגלה אברהם אבינו בשיא גדולתו. גדולה הכנסת אורחים יותר מקבלת בפני השכינה. אבל כשאתה בא למנוע ממנו מצווה, דווקא אז הוא מתחזק במצווה. לאחר שמל את עצמו ואת בני ביתו, זוכה אברהם לביקור חולים מאת הקבה בעצמו וכפי שמביא רשי את המדרש:

פילו ק ס ×  ×™ ×
פילו ק ס ×  ×™ ×" ו×"נזיר א יר ×™×  ר כו ס מכפר נחום ×"×–×"מנות ל×"חזיר תו×"×" ולתרום לשיקום from static.wixstatic.com
זמרן, יקשן, מדן, מדין, ישבק ושוח. פתחנו את השיעור בכתיבת המילה 'אורחים' על הלוח ובשיחה על חוויותינו כמארחים וכמתארחים, האזנו לשיר על הַמוּסְלְמִים רוֹאִים אֶת עַצְמָם כְּבָנָיו שֶׁל אַבְרָהָם אָבִינוּ, צֶאֱצָאֵי יִשְׁמָעֵאל. בתחילת פרשתנו מתגלה אברהם אבינו בשיא גדולתו. ביותר אנו למדים מפרשינו יסוד חשוב בעבודת ה', הרי אברהם אבינו עה אם לא היה מתמקד בהכנסת אורחים והיה מתמסר כולו לעבודת ה' בלא טרדות והפרעות שלאורחים רבים, הרי הוא היה יכול לטפס בעצמו ולהגיע להרבה יותר. ואכ, כיון שבעל הבית מתעסק עכשיו בהכנסת אורחים, תתעורר זכותו של אברהם אבינו לרפאות את נכדו חיימ'ל במהרה, וכך הוה שמצבו הוטב מיד. בַּקוּרְאָן, הַסֵפֶר הַקָדוֹשׁ לַמוּסְלְמִים, כָּתוּב. ר' שמחה בונים דורש מאיתנו לשמוע את המשפט הזה כיותר מאשר התייחסות רצינית למצווה החשובה הזו. יהודי עקשן, עם קשה עורף, יהודי אמיתי.

על הרגעים בהם אברם ושרי הגיעו לארץ כנען, הירידה למצרים, מלחמת העולם וברית בין הבתרים.

המעשה כפי שמופיע במקרא מספר על התגלותו של אלוהים אל אברהם אבינו ביום חם במיוחד. בישראל כיום ישנם ילדים שהם אינם יהודים. אמר רב יהודה אמר רב: אף שאברהם אבינו קיים את כל התורה, לא פירטה התורה את כל המצוות שעשה, אלא כתבה בדרך כללית 'עקב אשר שמע אברהם בקולי, וישמור משמרתי, מצוותי חוקותי ותורותי', אמנם במצוות הכנסת אורחים שקיים אברהם אבינו פירטה התורה באריכות גדולה את כל הנהגתו עם האורחים. רואים בו את היסוד של יהודי. הוא מנסה להבין את המשפט הזה ברובד עמוק יותר. לכן הוא מבקש אל נא תעבור מעל עבדך, ולאחר. אברהם אבינו, שכתב את ספר היצירה ותיקן (כלומר יצר) את תפילת שחרית, מייצג את עמוד החסד בעולם, משום שהיה מרבה בהכנסת אורחים גם כשהיה במצב רפואי רגיש בימים שאחרי המילה. שהרי בתורה מסופר, שכאשר הוטלה על אליעזר עבד אברהם השליחות הגורלית, למצוא אשה מתאימה ליצחק אבינו, אשה שתוכל יחד עמו להמשיך את תהליך יצירתו ולידתו של עם. אז הנה הפירוט ואנחנו נראה מה אפשר ללמוד מזה, וגם איך כל פרשן לוקח את הפסוקים למקום שלו. בשאלה א אפשר להעסיק אף ילדים הלומדים פרשה זו לראשונה. בריאת העולם אוסף קישורים , אוסף גדול של דפי עבודה לספר ראשית , סיפורי חזל עם מוסר השכל לגיל הרך. דיברנו על הכנסת אורחים, על הדיבור בין המלאכים לשרה לאלוקים על לידת יצחק, ועל המומ של אברהם על עשרת הצדיקים.

מצוות הכנסת אורחים, היא אחת מהמצוות המאפיינות ביותר את עם ישראל הכנסת. (אברהם ושרה חיבבו את הכנסת האורחים ורצו לקיימה במהירות ובצורה מושלמת, כאשר אנחנו אוהבים משהו אנחנו תוכן:

Posting Komentar

0 Komentar